ماجرای توطئه در شهرداری بندرعباس چیست؟

شنبه 1 آذر 1399
11:50
ستاره

از عصر روز گذشته فیلمی در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود؛ فیلمی که ماموران شهرداری بندرعباس خانه یک زن را در محله قدیمی و فقیرنشین ثارالله که بومی‌ها منطقه به آن گِل کنی می‌گویند، تخریب می‌کنند. التماس‌های طیبه رمضان زاده صاحب این خانه که با چند بلوک محقر و سقفی پلاستیکی ساخته شده بود هم فایده‌ای نداشت و ضجه‌های دختر بچه‌ طیبه رمضان زاده هم که می‌گفت «تورو خدا خانه را خراب نکنید» اثر نکرد و با چند ضربه ماموران شهرداری خانه فرو ریخت و درد دیگری به غیر تخریب خانه نمایان شد؛ وضعیت محقرتر داخل خانه!

چند ساعت بعد از تخریب خانه، زنی که در فیلم دیده می‌شود، خودسوزی کرد و به بیمارستان منتقل شد. پیگیری‌های رویداد۲۴ نشان می‌دهد او از ناحیه دست و قفسه سینه دچار سوختگی شده و هماکنون در بخش سوختگی بیمارستان شهید محمدی بندرعباس بستری است.

زنی که خانه‌اش تخریب شده و خودسوزی کرده، طیبه رمضان زاده نام دارد. او ۳۵ ساله است. از وضعیت همسر او اطلاعی در دست نیست و ظاهرا فقط یک دختر دارد؛ همان دختری که فریاد می‌زد «خانه‌مان را خراب نکنید»

درست پس از انتشار گسترده فیلم دردناک تخریب خانه و پخش خبر خودسوزی طیبه رمضان زاده، خبر رسید که شهردار بندرعباس گفته هزینه‌های بیمارستان را تقبل خواهند کرد و خانه‌ای به آنها اهدا خواهد شد. نخستین واکنش مخاطبان به این رفتار متظاهرانه شهرداری بندرعباس این بود که آیا نمی‌شد پیش از تخریب خانه، چنین تصمیمی گرفته می‌شد؟ حتما باید خبر منتشر می‌شد، حتما باید خودسوزی می‌شد؟

دلیل سکوت شورای شهر بندرعباس به خودسوزی طیبه رمضان زاده

اعضای شورای شهر بندرعباس به عنوان نهاد ناظر شهرداری تا کنون هیچ موضعی در قبال این حادثه نگرفته‌اند و پیگیری‌های رویداد۲۴ حاکی است که هیچکدام حتی تا کنون برای عیادت از زن مصدوم شده به بیمارستان هم نرفته‌اند و حتی اظهارنظر هم نکرده‌اند.

این انفعال بیش از آنکه به خاطر بیخبری از اتفاق رخ داده یا تحقیق بیشتر باشد، به ترکیب شورای شهر بندرعباس بازمی‌گردد. این شورا در حال حاضر ۱۱ عضو دارد که به جز فاطمه جراره خواهر ابوالقاسم جراره عمدتا حامی عباس امینی زاده شهردار بندرعباس هستند. ابوالقاسم جراره نماینده مجلس نهم و رییس ستاد رییسی در استان هرمزگان بوده است. در دوره‌ای نیز اسماعیل بواشه عضو دیگر شورای شهر بندرعباس منتقد عباس امینی زاده بود اما ظاهرا در حال حاضر تنها منتقد شهردار، فاطمه جراره است که از مدت‌ها پیش به دنبال استیضاح شهردار بود.

هرچند این استیضاح انجام شد، اما شنیده‌های رویداد۲۴ از شهرداری بندرعباس نشان می‌دهد ماجراهای دستگیری سریالی مدیران منصوب شده توسط عباس امینی در مجموعه شهرداری بندرعباس او را به انتهای مدیریت بر شهرداری نزدیک کرده است و با سوءمدیریت در ماجرای تخریب خانه طیبه رمضان زاده و ورود قوه قضاییه و استانداری، احتمالا به زودی شهردار بندرعباس پس از ده سال با صندلی خود خداحافظی خواهد کرد.



[ بازدید : 34 ] [ امتیاز : 4 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]