در انتظار انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰

سه شنبه 29 مهر 1399
12:42
ستاره

به گزارش رویداد۲۴ بلومبرگ تنها رسانه‌ای نیست که به اهمیت انتخابات ایران توجه داشته است. نشریه اینترنتی میدل.ایست.آی چندی پیش در یادداشتی پیش‌بینی کرده بود که ائتلاف میانه‌رو‌ها و اصلاح‌طلبان در انتخابات ۱۴۰۰ (۲۰۲۱) شانسی برای پیروزی ندارد. این رسانه در یادداشتی سه دلیل برای احتمال عدم پیروزی این ائتلاف آورده و گفته بود: اول اینکه حسن روحانی که نتیجه ائتلاف میانه‌رو‌ها و اصلاح‌طلبان بود در ایجاد اصلاحات اجتماعی و اقتصادی شکست مفتضحانه‌ای خورده است؛ تورم افزایش یافته، نرخ بیکاری بالاست و پول ملی بی‌ارزش شده است. بر اساس آمار‌های صندوق جهانی پول نرخ تورم در ایران ۳۴.۲ درصد و نرخ بیکاری ۱۶.۳ درصد است.

میدل.ایست.آی به نقش تحریم‌های آمریکا و ویروس کرونا در وضعیت اقتصادی ایران اشاره کرده و گفته از نظر رای دهندگان ائتلاف اصلاح طلبان و میانه‌رو‌ها موفق نبوده است و به قول صادق زیباکلام مردم دیگر به کاندیدای اصلاح طلب رای نمی‌دهند و مهم نیست چه کسی باشد. این نتیجه عملکرد حسن روحانی است که دیگر هیچ شانسی برای این جریان باقی نگذاشته است.

دلیل دوم از نظر میدل.ایست.آی، وجود شائبه درباره نزدیکان روحانی است. این رسانه به برادر حسن روحانی که به ۵ سال حبس محکوم شده و به قتل میترا استاد توسط محمدعلی نجفی اشاره کرده و نوشت این دو نفر اعتبار اصلاح طلبان و میانه‌رو‌ها خدشه‌دار کرده‌اند.

این رسانه در پایان نوشته سومین دلیل رد صلاحیت‌های شورای نگهبان است. این شورا احتمالا همه کاندیدا‌های اصلاح‌طلبی که شانس پیروزی داشته باشند را رد صلاحیت خواهد کرد. کاری که در انتخابات مجلس هم انجام داد و پایین‌ترین نرخ مشارکت در انتخابات در ۴ دهه بعد از انقلاب را رقم زد.

کاندیدای اصلاح طلب و اوصولگرای انتخابات 1400


در این یادداشت کاندیدا‌های احتمالی اصلاح طلبان نیز مورد بررسی قرار گرفته اند. محمدرضا عارف، اسحاق جهانگیری، سیدحسن خمینی، علی مطهری، محمدرضا خاتمی، محمد خاتمی و مصطفی معین از جمله اسامی نام برده شده‌اند. این رسانه محمدجواد ظریف و علی لاریجانی را نیز جزو کاندیدا‌های احتمالی برشمرده و گفته بر اساس برخی گزارش‌ها لاریجانی برای شرکت در انتخابات شرطی گذاشته و گفته تنها در صورتی کاندیدا خواهد شد که توسط اصولگرایان سنتی مورد حمایت قرار بگیرد.

میدل.ایست.آی در مورد کاندیدا‌های احتمالی اصولگرایان نوشته قالیباف، سعید جلیلی، ابراهیم رییسی، محسن رضایی، پرویز فتاح، علی شمخانی، مهرداد بذرپاش از جمله کاندیدا‌های احتمالی‌اند.

این رسانه ورود نظامی‌ها به انتخابات آتی را یک مقوله قابل توجه توصیف کرده و گفته حسن دهقان و سعید محمد از جمله کاندیدا‌های سپاه در انتخابات بعدی خواهند بود. «قرارگاه خاتم یال عمرانی سپاه است و بسیاری از پروژه‌های توسعه‌ای و صنعتی کشور را در دست دارد و این پروژه‌ها هر کدام میلیارد‌ها دلار ارز دارند. سعید محمد با ۵۲ سال سن در خاتم موفقیت چشمگیری داشته است. او لباس فرم نمی‌پوشد و به وضوح با تعاریف «جوان انقلابی پای کار برای ریاست جمهوری» همخوانی دارد. برخی گزارش‌ها در ایران حاکی از آن است که در صورت انتخاب ترامپ در آمریکا احتمالا مردم ایران بیش از گذشته نام محمد را خواهند شنید.

زمان انتخابات 1400

انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ ایران در تاریخ ۲۸ خرداد ماه ۱۴۰۰ همزمان با انتخابات ششمین دورهی شوراهای اسلامی شهر و روستا برگزار خواهد شد. این انتخابات برای سیزدهمین مرتبه برگزار می‌شود.


[ بازدید : 37 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]